Sprogvalg - dansk, kommer her

Give Baptist kirke har igennem mange år hjulpet folk i nød. Folk som er kommet til vores land, og som har været på flugt fra krig og ødelæggelser.

I 1990’erne brugte man mange ressourcer og kræfter på at hjælpe flygtninge fra Bosnien, da der var krig i deres område, og derefter har man været yderst hjælpsom til at hjælpe folk fra Afrika som ankom til Jellings Røde kors center. Det betød, at der på et tidspunkt blev formet en ny menighed, nemlig Den Afrikanske Menighed i Vejle.

Kirken har også støttet Nepal, da man der blev ramt af mange jordskælv.

Vi oplever i disse år mange flygtninge fra især Syrien, og vi gør også vores indsats der, ved at hjælpe og støtte disse mennesker, som er flygtet fra krigen. Man kan hjælpe på mange måder, men blot det, at man viser flygtninge venlighed og hjælpsomhed betyder meget. At man åbner sit hjem og viser hvad det vil sige at være en dansker, som går ind for gode kristne traditioner gør, at vi få nye venskaber og vi får knyttet et stærkt bånd som kan være fundament for en ny god tradition.

Så lad os gøre det vi i Danmark er bedst til, nemlig dansk hygge, og vise flygtningene som bor i Give og omegn, at her er rart at bo, og her kan også de finde fred i deres liv.